Parametrii aleși


În primă etapă, ne-am gândit ce parametrii să măsoare dispozitivul și ne-am raportat la nivelul sălii de clasă:

Temperatura: Temperatura aerului din sălile de clasă reprezintă un factor crucial ce influențează în mod semnificativ capacitatea elevilor și a profesorilor de a se concentra pe procesul instructiv-educativ. Cu toate acestea, trebuie să fim conștienți că temperaturile mai ridicate pot genera un real disconfort și pot afecta negativ procesul de învățare;

Umiditatea: Atunci când sălile de clasă devin aglomerate, iar umiditatea crește, se creează un mediu propice pentru multiplicarea și răspândirea bacteriilor. Este imperios necesar ca umiditatea să fie menținută într-un interval optim într-o sală de clasă, situat între 30% și 60%. Un nivel prea ridicat de umiditate poate genera disconfort și poate crește riscul de formare a mucegaiului, în timp ce un nivel prea scăzut poate duce disconfort respirator;

Presiunea: Este important să menționăm că o presiune aeriană prea mare sau prea mică poate fi dăunătoare organismului uman. Deși presiunea aerului nu este întotdeauna un aspect principal discutat în cadrul orientărilor pentru calitatea aerului interior, aceasta poate influența starea de bine și confortul fizic al persoanelor;

Monoxidul de carbon: Monoxidul de carbon în concentrații mari poate fi letal, reducând capacitatea de transport a oxigenului în sânge și având consecințe asupra sistemului respirator și cardiovascular. În concentrații relativ scăzute poate afecta: sistemul nervos central, pulsul inimii, acuitatea vizuală, capacitatea fizică și poate cauza oboseală acută, dificultăți respiratorii, dureri în piept și alte simptome; 

Particulele de praf PM2,5: Particulele fine de praf PM2,5 pot pătrunde în sălile de clasă prin uși, ferestre și crăpăturile din clădiri, având un impact negativ asupra sănătății respiratorii. Aceste particule mici pot trece de filtrele naturale ale organismului uman, ajungând în alveolele pulmonare și provocând inflamații și intoxicații. Persoanele afectate în mod deosebit sunt cele cu afecțiuni cardiovasculare și respiratorii, precum copiii, vârstnicii și astmaticii. Expunerea pe termen lung la concentrații scăzute de particule fine poate duce la apariția cancerului și la deces prematur;  

Alcoolul: Nivelul de alcool în sala de clasă trebuie să fie zero. Este necesar să menținem un mediu de învățare sigur și propice, în care elevii să se poată concentra pe studii fără interferențe negative. Consumul de alcool în școli poate crea probleme grave de disciplină și poate afecta calitatea educației oferite. Este esențial ca profesorii și administrația școlară să impună reguli clare și să promoveze un stil de viață sănătos și responsabil pentru toți elevii. Astfel, promovăm un mediu școlar sigur și pozitiv, care să contribuie la dezvoltarea armonioasă a tinerilor; 

Gazele naturale: Prezența gazelor naturale poate reprezenta un risc major pentru siguranța elevilor și a personalului școlar. Chiar și o concentrație mică de gaze naturale poate fi periculoasă, putând duce la accidente grave, precum incendii sau explozii. Adică, este esențial să se asigure o bună ventilație și să se efectueze inspecții regulate pentru a detecta și elimina orice scurgeri de gaze naturale. Siguranța elevilor și a personalului trebuie să fie mereu prioritare, iar menținerea nivelului de gaze naturale la zero este un aspect esențial în asigurarea unui mediu școlar propice; 

Hidrogenul: Pentru a dovedi reacțiile chimice cu degajare de hidrogen.

© 2024 Toate drepturile rezervate | Monitorizarea calității aerului. 
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți